Szanowni Państwo,
Informujemy, że w związku z wejściem w życie zmiany przepisów z zakresu ewidencji ludności przy dokonywaniu meldunku zniesiono niektóre zapisy dotyczące obowiązku meldunkowego. Nie ma już konieczności wymeldowania się w jednym urzędzie, aby zameldować się w drugim. Wszystkie te czynności wykonać można w tym samym urzędzie, w którym ma nastąpić meldunek.
Wprowadzono szereg ułatwień w realizacji obowiązku meldunkowego obejmujących m.in.:
– wydłużenie terminu na zgłoszenie meldunku z 4 dni do 30 dni;
– wprowadzenie możliwości dopełnienia obowiązku meldunkowego przez ustanowionego pełnomocnika;
– odstąpienie od obowiązku podawania informacji o wykształceniu i obowiązku wojskowym;
– zniesienie sankcji karnych za niedopełnienie obowiązku meldunkowego;
– wydłużenie okresów wyjazdów zagranicznych podlegających zgłoszeniu w organie ewidencji ludności z trzech do sześciu miesięcy;
– likwidację obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów;
– zniesienie obowiązku zameldowania obywateli polskich i obywateli UE na pobyt czasowy nie przekraczający trzech miesięcy.
Sprawy z zakresu ewidencji ludności prowadzi p. Lidia Marszał (Urząd Gminy, parter, pokój nr 4), telefon: 43 6721034 wewn. 38, fax. 43 6721152 e-mail: lmarszal@widawa.pl